ON THE ROAD AGAIN

Terug van weggeweest

Tehran, Iran, 28-07-2012

Hallo allemaal, daar zijn we weer, terug van weggeweest!

Verdrietig

De laatste week ben ik een beetje terneergeslagen. We maken heel veel mooie dingen mee, ontmoeten heel veel mooie en lieve mensen maar ik voel me lichamelijk nog steeds niet fit en dat weegt zwaar. Zoals de meeste van jullie weten was ik in Turkije geveld door gordelroos. We hebben het drie weken rustig aan gedaan en toen zijn we verder gegaan Iran in. Sindsdien, maar eigenlijk daarvoor al, blijf ik last hebben van vage klachten en vermoeidheid. De afgelopen weken heb ik het steeds afgedaan met zal wel te veel aan mijn hoofd hebben. De afgelopen week begon ik me toch een beetje zorgen te maken. Ondanks veel slapen en rustig aan doen blijf ik moe, duizelig, misselijk, hoofdpijn en kost elke inspanning me ontzettend veel kracht. Ik ben naar de dokter geweest en heb een bloedtest gehad. Guess wat? Ik ben kerngezond. Nou is dat natuurlijk super fijn om te horen maar ik begin toch een beetje aan mezelf te twijfelen. Zit dit tussen me oren? Hij dacht aan mijn nagels en ogen te zien dat ik bloedarmoede heb maar uit de bloedtest blijkt dit niet. Toch heb ik vitamine injecties gekregen en ijzertabletten. De dokter gaf aan dat het waarschijnlijk komt door dat ik mijn lichaam niet genoeg tijd heb gegeven om van de gordelroos te herstellen. Een hardnekkige gordelroos dus. Laten we het daar maar op houden.

Afgelopen donderdag en vrijdag zijn we, ondanks dat ik me heel slecht voelde, met onze hotst twee dagen naar het noorden van Iran gegaan om een nachtje te kamperen. Het heeft me goed gedaan. Ik voel me nog steeds niet top maar heb wel kunnen nadenken en heb een beetje meer rust gekregen. Nu dus weer met een klein beetje vernieuwde energie aan het schrijven en plannen aan het maken om onze spullen te pakken en verder te gaan. Het is genoeg geweest in Tehran, tijd om de vervuiling om te ruilen voor groene bergen en…. de ZEE! We zijn van plan om volgende week een trein te nemen naar het noorden en een paar dagen aan de Caspische zee te verblijven. Vanuit daar zullen we naar de grens van Turkmenistan gaan. We moeten 5 augustus Turkmenistan in en hebben 5 dagen om de +/- 750 kilometer van Ashgebat naar de Oezbeekse grens af te leggen. Omdat het de heetste maand van het jaar is in de woestijn van Turkmenistan met temperaturen van 50 graden hebben we besloten niet te proberen om dit te gaan fietsen. We zullen dus ook door Turkmenistan een ander vervoersmiddel zoeken en de fiets weer oppakken in Oezbekistan. Alle visa zijn geregeld in Tehran en alle data staan nu dus ook vast. 8 oktober gaan we china in!

Blog

Jullie hebben lang niets van ons gehoord. Alle lichamelijke klachten, de zorgen en geregel mbt de visa's en onze nederelandse verzekeringen hebben er voor gezorgd dat er andere prioriteiten waren. Er staan een hoop verhalen te wachten en een daarvan heb ik dan eindelijk gepost. Ik hoop dat jullie ons niet vergeten zijn en dat jullie onze blijven supporten, het betekend veel voor ons! Check onze eerste dagen in iran: album Dogubayazit-Tabriz en het nieuwe verhaal Dagboekfragmenten.

De verhalen zullen de komende tijd misschien een beetje door elkaar lopen (aangezien ik nog niet eens de helft van Turkije heb verteld) maar hou vol, er komt een tijd dat ik weer helemaal bij ben :-)

Iedereen bedankt voor de blijvende steun die zich uiten in lieve berichtjes op facebook, de lieve en leuke berichtjes op ons blog en de donaties die we ontvangen ;-)

K&D

Reacties

Reacties

Angela Dikhoff

hoi Kim,

Leuk weer een verhaal op jullie blog, wij zijn jullie zeker nog niet vergeten hoor!!!
Veel succes nog met je gezondheid.

De Mama

Hoi Lieverds,
Wij zijn natuurlijk van alles op de hoogte maar ,jullie keiebijters gaan gewoon door en ga zo door .

Veel liefs van ons

paula

hey wijfie let je wel goed op je zelf ook al ben je ver weg we blijven aan je denken en vergeten zowiezo niet.Ik vind het nog steeds knap wat jullie doen.En weer een mooi verhaal kijk weer uit naar de volgende.En kimmie zorg dat de gordelroos een tulpje word dan ben je er zeker vanaf(grapje) liefs paula

Caroline

Hello Kim and Danny!
Good luck for your trip! We hope, you will get well soon, Kim! take your time!
A big hug!!!
from Anreas and Caroline (from munich)

jenny mittertreiner

hoi lieverds
tuurlijk zijn we jullie niet vergeten! En pas op met die gordelroos kim, kan wel tot een half jaar of langer klachten geven! Pak op tijd je rust!
Lieve groet herman en jenny en de rest

mM

Wat heerlijk om weer een verhaal èn prachtige foto's te zien. Wij/Ik zijn/ben jullie NATUURLIJK niet vergeten, maar jullie ons ook niet! 'k Hoop dat jullie er zo opgewekt uit blijven zien. Sterkte en 'k kijk nu al uit naar het volgende verhaal :-). Veel liefs,(s)mam Marja

Connie Radijs

Lieve twee, leuk weer wat van jullie avontuur te lezen en de foto's te bekijken. Pas goed op jezelf en neem de tijd voor jullie reis. Dikke kus, Connie. xxx

Danielle Kruit

Hi Kim (en Danny), wat een ongelooflijk stoere en mooie reis maken jullie toch. Onvergetelijk! Sterkte met de gezondheid en op naar jullie (voorlopige) einddoel!

mary@pkfv.nl

Wat een kanjers zijn jullie.
Afzien is wel iets wat jullie kunnen.Wat leven wij dan in luxe.
Kim let goed op jezelf en verwaarloos de gordelroos niet.Gezondheid is het allerbelangrijkste.
Ik kijk al weer uit naar jullie volgende verhalen
lieve groet
Mary de Groot

De Mama

Hoi Danny,
Nog 1 nacht slapen en dan is het zover 38 jaar
morgen gaan wij jou feliciteren.
Haha ik ga 15 augutus nooit meer vergeten .

liefs van ons

cora

Ben weer een beetje opgeknapt en heb jullie prachtige verhalen gelezen. Wel vervelend dat je zo'n last hebt van de gordelroos. Hoop dat de vermoeidheid snel over gaat.
cora

ROM en DICKY

hoi lieve mensen leuk weer iets te horen en zien van jullie wy volgen jullie met plezier gelukkig weer beter en verder gegaan ons petje af voor jullie wy denken aan jullie nog een goede reis en let op jullie zelf dikke kus van ons xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nel

Hoi, wat naar, dat je je niet goed voelt. Ik hoop, dat je snel weer opknapt. Gordelroos is heel vervelend. Geniet nog van alle ervaringen, de herinneringen raak je nooit meer kwijt. Liefs, Nel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!