ON THE ROAD AGAIN

Aankomst Hongarije

Periode: 2-10-2011 tot 05-10-2011

Ik heb de afgelopen week geen inspiratie gehad om te schrijven omdat ik me niet lekker voelde. Dus even kort een update (en gelukkig had ik vlak na aankomst in Slowakije wel inspiratie dus er was al een stukje voorbereid :-))

Zondag 02-10-2011 zijn we aangekomen in Hongarije (het is alweer oktober…soow). We zijn Hongarije binnengekomen via het plaatsje Esztergom waar we zondag op maandag ook overnacht hebben.

Zondag ochtend werd ik wakker met enorme ontstoken ogen, ik voelde me dus niet top. Maandag ochtend was het nog erger (gezwollen, blaasjes, pus....), we besloten even naar de apotheek te gaan om ons te laten voorlichten. Ik kon alleen oogdruppels krijgen op recept dus we besloten toch even naar de dokter te gaan om het te laten checken. Het ziekenhuis in Esztergom was echt een beetje troosteloos. Er stonden brancards gemaakt van verschillende voorwerpen, bijvoorbeeld van een deur. Buiten bij de SEH zatten mensen meer dood dan levend in roelstoelen te wachten op hulp. Wij kwamen op de parkeerplaats twee gasten tegen die Danny aanspraken over zijn fiets, gelukkig spraken ze een beetje engels. Ze wisten dat de oog afdeling op de 4e verdieping rechts zat dus wij besloten gewoon direct naar die agfdeling te gaan. Er was ook geen balie waar je je kon aanmelden. Bij de afdeling aangekomen natuurlijk niemand die engels sprak, iedereen in verlegenheid door onze aanwezigheid en we werden ergens neergeplant. Er kwamen mensen die weer weg gingen omdat ze ons niet begrepen. Uiteindelijk kwam er een dokter die een beetje engels sprak. Maar die ging ook weer weg. Na na 10 min riep hij me zijn spreekkamer in. Hij heeft naar mijn ogen gekeken en zei: inflammation in and around the eye. En gaf me druppels en zalf. Ik hoefde niets te betalen. Echt gek, niet veel wijzer van wat ik heb en hoe ik er aan kom (maar onder de omstandigheden waar wij leven kan ik me er van alles bij voorstellen maar wil ik er liever niet te veel over nadenken). Gelukkig helpen de zalfjes maar ik heb me behoorlijk beroerd gevoeld en we hebben het dan ook heel rustig aan gedaan.

Hieronder een foto om een indruk te krijgen van de staat van mijn ogen, de ergste foto's zal ik jullie besparen ;-)

Het was lastig een warm shower te vinden in Budapest, veel mensen waren niet beschikbaar. Wij wilde graag wat langer de tijd hebben om bij te komen en voor mij om te herstellen en om de stad te zien voor ons beide. Evi en Povi konden ons voor twee nachten hosten, het zijn weer hele, hele lieve leuke mensen. Evi en Povi zouden het weekend niet thuis zijn dus konden ons alleen woensdag en donderdag een overnachting bieden. Uiteindelijk hebben ze ons donderdagavond aangeboden dat we hier kunnen blijven het weekend en gaan we pas maandag verder. Echt super, wat een mooie ervaring weer en hoe dat toch loopt. We zijn heel blij met deze tijd in deze mooie stad en realiseren ons dat we in een ontzettende luxe positie zitten om kosteloos 5 nachten in Budapest te verblijven.

Zo, voor nu zijn jullie weer op de hoogte. De kaart is weer bijgewerkt zodat julie onze route kunnen zien en check ook de nieuwe foto's van Hongarije. Onze verhalen over en foto's van Budapest en onze hosts volgens nog.

Keep u posted,

K&D

PS mijn haar is er af! Het is heel kort en ik ben er een beetje van geschrokken. Maar ik werd gek van hoe vies het was en dat ik klitten er niet uit kreeg dus het moest gebeuren. Jullie zullen het nog wle zien :-)

Reacties

Reacties

pi

even reactie op je ogen,achhhhhhhhh, maar volgens mij komt het door het huilen omdat je me mist!!!!!!

elly

dat ziet er super sneu uit, hoop dat de ogen nu alweer ok zijn!!! Blijf nog ff met gekookt water spoelen, want ik weet uit ervaring dat je gedoe aan je ogen zo weer terug hebt. Wel weer een (mooie) ziekenhuiservaring :-)

Kuno

Heftig, dan beter lekke banden!
Mooie stad budapest?
Dikke knuffel

connie radijs

afzien luitjes..... maar met groot respect van het thuisfront. Hou vol en steun elkaar...Het leuke is dat iedere dag weer vol verrassingen zit, positief of negatief, jullie beleven ze wel!!
Dikke kus

mM

Wat een ervaringen weer! en wat een mooie manier om dat mee te beleven. 'k Hoop dat het internet intact blijft gedurende jullie reis :-)!
De prachtige foto's geven een mooie aanvulling en. . . .je kunt niet overal goed opstaan Kim :-), fijn dat het zalfje hielp!
Kus en succes voor "the road ahead".
(s)m Marja

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!