ON THE ROAD AGAIN

van Innsbruck naar Linz

Hallo lieve followers,

Het is een lange update geworden want ik heb een tijdje niet kunnen posten. Sorry voor de lappen tekst. Meer Foto's volgen later vandaag, maar dit is alvast een indruk van onze laatste 1 1/2 week.

Dinsdag 6 september 2011

Van Innsbruck zijn we naar Kramsach gefietst. 86 kilometer (het is maar 46 kilometer) omdat ik mijn geluksketting kwijt was, die was in het gras blijven liggen nadat ik me ingesmeerd had tijdens een pauze. Moesten we terug naar ons pauzepunt in Wattens, 20 kilometer terug, dus 40 kilometer extra gefietst….(echt weer iets voor mij, sorry lieve mensen die de geluksketting hebben samengesteld…). Onze eerste wildkampeer overnachting in kramsach achter een klein kappelletje boven op de berg op weg naar de camping waar we op de heen weg stonden. het was heel erg spannend en ik heb bijna niet geslapen. Natuurlijk niemand die ons heeft gezien of gehoord.

Woensdag 7 september 2011

Rustig dagje, veel gestopt en onderweg dingen bekeken. Regen dus lang pauze gehouden in Ellmau waar we weer de nodige aanspraak hadden. Overnacht langs het fietspad aan het water (ik kon me dus wassen!!!!). Weer wat geleerd, zet nooit je tent vlak naast een pad ook al is het ene fietspad en is het verboden voor auto's. s nachts gelden er blijkbaar geen verkeersregels en scheurde er een auto zonder lichten aan echt heel hard vlak langs onze tent. 's Ochtends keken wandelaars en honden uitlaters niet vreemd van ons op. Is dus eigenlijk makkelijk dat wildkamperen ;-)

Donderdag 08 september 2011 van Soll naar Waidring via St Johann :-)

Beetje gek om dezelfde route terug te fietsen maar toch leuk om weer langs st Johann te komen.

Vanaf st Johann zien we bij toeval dat we de mozartfietsroute kunnen gaan volgen naar salzburg. Danny zet meteen het mozart hoorcollege op zijn ipod op (dank je wel Andre). Na st Johann is het nog leuker om een ander landschap te gaan zien. We hebben onszelf getrakteerd op een campingovernachting in Waidring zodat we onze elektronica kunnen opladen en de was kunnen doen. Het is een beetje een gekke camping hier, kan er niet precies mijn vinger opleggen maar de mensen gedragen zich een beetje vreemd. Alles is ook een beetje smoezelig. Het kost maar 14 euro dus we gaan vooruit!

Vrijdag 09-09-2011 Waidring

' s nachts regent het echt pijpenstelen en 's ochtends helaas nog steeds. Onze was is niet droog. We verhangen alles nog een keer en gebruiken de tijd om maar weer een slag te maken met het inrichten van onze tassen. Gelukkig gaat het zonnetje schijnen zodat de tent kan drogen en de was nog even buiten kan hangen. we hebben dus maximaal gebruik gemaakt van de 14 euro want we gingen pas halverwege de dag weg. en twee keer heelrijk uitgebreid gedouched.

We gaan nog even langs de VVV en krijgen daar gratis een mooi boekje met de mozartroute zodat we niet steeds op de laptop hoeven kijken als we even in de war zijn. ook gaan we even langs de intersport en kopen een kilometer teller,(HOERAAAAAA! die wilde ik graag zodat ik ook weet wat ik doe en zodat ik jullie op de hoogte kan houden van welke afstanden we nou afleggen), een lange fietsbroek voor Kim en een bidonhouder voor Danny. We hebben bij toeval internet en skypen op de stoep van een gebouw nog even met PiCo. Kortom het is al 5 uur geweest als we op weg gaan dus we kunnen nog maar een paar uurtjes fietsen en dan moeten we een slaapplaats gaan zoeken.

We vinden een wildkampeer plekje in de buurt van Lofer onder een brug naast een wildstromende rivier. Het is een mooi plekje maar met enorm lawaai, het geweld van het water en drie snelwegen die samenkomen, maar het blijkt een goede kampeerplek en we kunnen ons 's ochtend weer lekker wassen in super helder schoon water.

Zaterdag 10 september 2011 van Lofer naar Bad Reichenhall

volgens mijn nieuwe aanwinst:

37,2 km gefietst

gemiddelde snelheid 13,1 km/uur

Woehaaa mijlpaal eerste landgrens over van oostenrijk naar duitsland!

Super mooie tocht door Salzburgerland en een klein stukje door Beieren. Meren zo blauw als de blauwste zee die je je kan voorstellen. Het is nog steeds elke dag heel warm, 30-35 graden. Wildkamperen langs de rivier in een park aan de rand van Bad Reichenhall. Ook hier wordt eigenlijk niet vreemd opgekeken van ons kampeerders, mensen die hun hond uitlaten zeggen gedag en maken een praatje. Qua landschap merk je niet dat je in duitsland bent maar wel qua mensen. Wat een verschil, veel stugger. Zo gewoon als het in oostenrijk is om elkaar te groeten als je elkaar passeert zo ongewoon is dat in duitsland.

Salzburg zondag 11-09-2011

Zondag ochtend komen we op de route naar Salzburg langs Marzoll. Er is daar een slot en in een biergarten wordt een zondagochtend concert gepareld door een traditionele band. het is 11 uur ' s ochtends en iedereen zit aan de Weisen, en wij willen ons natuurlijk omwentelen in de lokale cultuur dus kunnen niet achterblijven. Samen delen we er een en het stijgt direct naar ons hoofd. Maar we fietsen vrolijk verder. In hetzelfde dorp wordt koek aangeboden. Het schijnt dat de vrouwen allemaal wat bakken en dat op zondag te koop aan bieden. We trakteren onszelf dus ook nog op een heel groot stuk chocolade taart met kersen… mmmmmm.

Begin van de middag komen we in Salzburg aan. Het is echt een fantastische mooie en leuke stad. Veel kleiner dan verwacht. We hebben wat van de toeristische dingen die met Mozart te maken hebben bekeken en zijn daarna doorgefietst doorgefietst naar een klein dorpje in de buurt van Habach. Daar overnacht bij een kapelletje op een boeren erf.

Het is verschrikkelijk warm vandaag zo'n 33 graden. Met een klimmetje (nou ja klimmetje zeg maar gerust klim) Salzburg uit wordt de hitte me te veel en moet ik even bijkomen. Dat pakt goed uit want er staan pruimen bomen dus daar lopen we even per ongeluk tegen aan :-)

Parschallen maandag 12-09-2011

Zo wat een overwinningen allemaal. Sinds vrijdag niet meer op een camping geslapen en het wild kamperen gaat ons steeds makkelijker af. Ik begin zelfs redelijk te slapen. We zijn van Salzburg richting Linz aan het fietsen, daar hebben we als het goed is weer een warm shower voor woensdag avond, ooohhhhhh lekkerrrrrr (als we internet kunnen vinden om te checken of ze gereageerd hebben…). We vertrekken laat van ons boeren erf. We kunnen beide niet wakker worden. Pas rond 12 uur gaan we fietsen. Het wordt dus een kort dagje vandaag. Het is een prachtige route langs de Mondsee en Attersee. Prachtige uitzichten, mooie lichtinval, helder water, mooie heuvels, bergen rotsen. Het is hier echt heel erg mooi. Het is net geen volle maan meer dus ' s nachts hebben we al een paar nachten natuurlijke verlichting, handig bij t koken en de tent opzetten. We gaan op een glooiende heuvel staan naast een kapelletje met uitzicht op de Attersee. Een stukje verder zien we nog een wildkampeerder, ook een fietser.

De Attersee is een van onze hoogtepunten van de tocht tot op heden, samen met Salzburg. De Attersee is echt een aanrader! Lekker om een huisje met bootje te huren voor een super relax vakantie. en genoeg te fietsen, wandelen, watersporten, vissen voor de outdoorsie types onder jullie.

Dinsdag 13-09-2011

Na een duik in de Attersee fietsen we langs de Attersee verder naar Gmunden. We worden door duitsers onderweg de goede richting op gestuurd wat ons weer een omweg scheelt :-). Na de Attersee wordt de route minder leuk, na Gmunden is eigenlijk alles heel erg stedelijk tot aan Linz. We moeten een hoop klimmen, allemaal kleine klimmetjes op en af op en af op en af. Heel vermoeiend. Bovendien is het echt heel erg warm, 33 graden. Begin van de middag ben ik een beetje oververhit en slaap ik een halfuurtje in een bushokje. Daarna gaat het beter. Omdat we niet veel opschieten qua afstand eten we snel langs de kant van de weg een boterham en fietsen we nog twee uurtjes door in de avond. Het is spannend om in het donker te fietsen maar wel heelrijk koel en we schieten ontzettend op want er is geen verkeer! wel met hoofdlamp om de routebordjes te kunnen lezen. We volgen de R4, dit is een beetje een zig zag route dus we moeten goed opletten. Uiteindelijk slapen we in een park in Stadl Paura waar we om 22:00 uur aankomen. Het is een onrustige nacht want het park is ook hang out voor bierdrinkende jongeren en we vermoeden dat er illegaal vuil wordt gestort in de Traum. Morgen wordt nog een pittige dagje naar Linz.

Woensdag 14-09-2011

Op een halve banaan en een stukje chocola voor Kim en een yogurtje met havervlokken en een halve banaan voor Danny (want geen boodschappen) fietsen we verder naar Linz. We trappen lekker door en zijn om 12:00 uur al in traum. Daar moeten we echt van de route af om even op zoek te gaan naar een supermarkt omdat we inmiddels allebei een beetje flauw zijn. Bovendien regent het al een paar uur. Danny doet boodschapjes en buiten begint het steeds harder te stormen en te regenen. We eten onder het afdakje waar ze de winkelwagentjes hebben staan, gezellig pittoresk lunch plekje. We hebben het heel erg koud. Maar we zijn heel erg opgeschoten nu nog maar 15 kilometer naar Linz en daar hoeven we pas om 6 uur te zijn. We stoppen met volgen van de R4 en fietsen langs de snelweg de snelste route naar Linz. Bij de Mac Donalds trakteren we onszelf op een koffie en maken we 2 uur gebruik van het internet haha. Je kan lang teren op een koppie koffie bij de Mac.

Om 5 voor 6 rijden we het huis van Michaela en Herbert voor. We krijgen heerlijke pasta met gehaktballen en geraspte kaas oh wat een luxe, een lekker biertje en een leuke conversatie. Ik ben ook heel heel heel erg blij met het wassen van mijn lijf en haren na 6 dagen niet of nauwelijks wassen. we slapen in een bed in een eigen kamer en s ochtend wordt er heerlijke yoghurt, muesli, thee en koffie geserveerd. Michaela en Herbert, bedankt voor het warme onthaal!

Morgen een rustdag, in Linz op zoek naar Ortlieb waterzakken, internetten in d bibliotheek om ons verblijf in wenen voor te bereiden. Onze route bepalen en uitzoeken hoe het zit met de Visa aanvragen voor die landen. tegen het einde van de dag zullen we nog een paar uurtjes starten met onze nieuwe route langs de donau richting wenen.

Tot zo ver een uitgebreide update.

D&K

PS1 wist je dat:

1.Er ook vals dalend bestaat? Een weg die doet alsof die daalt maar eigenlijk gewoon vlak is. Je denkt ik hoef niet te trappen, kan m lekker laten lopen maar vervolgens kom je niet vooruit. Heel gek.

2.Er een groot verschil is tussen de mensen en de cultuur in Tirol, Salzburgerland en ober Osterrich? tot nu toe vinden we Ober Osterrich niet zo heel erg warm en vriendelijk.

PS2

Sommige dingen zijn stom, Danny is niet stom, ik ben niet stom, wij zijn niet stom maar sommige dingen zijn echt stom. Gelukkig zijn die dingen alleen maar stom op het moment dat ze stom zijn. Een uur lateris er vooral weer heel veel super leuk, mooi, inspirerend en uitdagend.

PS3

Gezien het feit dat mijn kilometer teller een beetje onbetrouwbaar bleek, iets met wieldiameter invoer die onbegrijpelijk is (ja dat heb je bij een kilometer teller van 35 euro) is het ons niet geheel duidelijk hoeveel kilometer we tot op heden hebben gefietst. Ik zal een poging doen dit nog te achtehalen....

connie radijs

Ik heb tijdens het lezen genoten van jullie reisverslag.
Ga zo door en houd ons op de hoogte.

mary@pkfv.nl

wat een avonturen en dat wild kamperen moedig hoor. geniet van al het moois wat je onderweg tegen komt en wees lief en geniet van elkaar. succes verder
Mary

Janny

Ik kan alleen maar zeggen geweldig geweldig geweldig

Heb weer heerlijk zitten genieten van jullie verhalen.

kus Janny

jenny mittertreiner

we hoeven geen reisromans meer te lezen! leuk hoor!

mooie foto's!

lieve groet jenny en herman

mM

Fantastisch om het reisverslag te lezen en jullie reis Mee te maken. Wat een ervaringen. Ga je onderweg al een boek schrijven of wacht je tot je in China ben?
Heel veel succes op jullie ontdekkingstocht verder.Liefs (s)mMarja

Brabantse Piet.

Wij zijn echt begeesterd van jullie reis verhaaltjes, maar ik vind het nu tijd worden dat je meer naar het zuiden trekt want de koude en de sneeuw valt snel in de omgeving waar je nu zit. Veel succes met jullie onderneming en maak er een succes van, goed??

GRoetjes: Ria en Piet.