ON THE ROAD AGAIN

Innsbruck

We hebben zaterdag een goede toch naar Innsbruck gefietst, 55 km. Ik ben natuurlijk heel erg onder de indruk van mezelf al ging het niet helemaal zo stoer als ik graag gewild had.

We willen graag de inentingen voor Danny regelen in Innsbruck en dus een paar dagen blijven want in het weekend lukt dat niet. Het plan is dan ook om dinsdag weer op pad te gaan.

Zoektocht
We zijn beide nog erg aan het ontdekken. Hoe pakken we de tassen het makkelijkst in, hoe breken we zo snel mogelijk de tent af, tot hoe laat fietsen we, wanneer ga je op zoek naar ene slaapplaats. Ook is europa gewoon echt heel erg duur. In Innsbruck betaalde we weer 25 euro voor een kampeerplaats zonder schaduw op een kaal veld. Als we dus 3 dagen in Innsbruck moeten blijven dan kost ons dat 75 euro. En zo zijn we snel door ons geld heen. We hebben dus geconcludeerd dat we europa zo snel mogelijk uit moeten zijn en dat we moeten besparen op overnachten. Geen latte macchiatos meer dus voor Kimmetje. En geen potten nutella meer voor Danny. de hand moet op d knip new e moeten doorfietsen. Ook dat maakt ons onzeker over de gekozen route. Overwinteren in Europa is dus gewoon geen optie, door rusland fietsen is vanaf oktober ook gene optie. We zullen dus toch de zuidroute moeten gaan overwegen. En welke landen dan? kan dat? wat kom je daar tegen? daar zijn we natuurlijk helemaal niet op voorbereid (ook gezien het feit onze wollen lange onderbroeken, wollen vesten en truien….). Kortom veel dingen waar over nagedacht moet worden en waar knopen over doorgehakt moeten worden.

Koe bij de horens
Ik had me aangemeld bij warmshowers.org, een site voor fietsers die andere fietsers een warme douche en een bed aanbieden. We hebben direct de koe bij de horens gevat zaterdag en in het kader van de besparing twee mensen in Innsbruck gemaild om te vragen of we zondag en maandag bij hen konden overnachten. Dat was even een drempel en ook heel spannend. Al snel hadden we de eerste afwijzing binnen maar zondag ochtend mailde Katherina ons dat we van harte welkom waren zondag avond vanaf 8 uur. Katherina en Sandro zijn een stel van onze leeftijd die al ontzettend veel hebben gereisd en in 2009 van Wenen naar Singapore zijn gefietst. Ze hebben 5 weken geleden een dochtertje gekregen, Laura. Echt super lieve mensen en ook heel bijzonder dat ze ons met zo'n klein hummeltje toch in hun huis verwelkomen. We hadden een eigen kamer, badkamer en bed! We hebben zondag avond te eten gekregen en maandag ochtend stonden onze bordjes klaar voor het ontbijt.

Maandag zijn we Innsbruck ingegaan voor de inentingen wat allemaal heel gemakkelijk bleek, het vaccin haal je gewoon bij de apotheek, je stapt een willekeurig dokterskantoor binnen en hup de spuit er in, stempel, handtekening, praatje en je staat weer buiten. We hebben nog een beetje door Innsbruck gewandeld maar het regende pijpenstelen dus dat was niet zo'n heel groot succes. ' s avonds gekookt voor Kathi en Sandro. Om 8 uur hadden ze de buren en vrienden uitgenodigd om ons allemaal een presentatie te gegeven over hun reis . Echt heel leuk en super inspirerend. 11:30 gingen we naar bed. Danny en ik hadden zo veel energie en inspiratie dat we ondanks de vermoeidheid nog tot 1 uur onze tassen heringedeeld en heringepakt hebben en weer afstand hebben kunnen doen van een heleboel bagage! Er is een pakje verstuurd naar PiCo en we hebben een aantal dingen bij Kathi en Sandro achtergelaten, gezien hun sportieve activiteiten zullen ze er vast een bestemming voor hebben.

Vanochtend zijn we om 8:15 vertrokken. Het voelt heel anders. We hebben meer houvast door alle informatie die we hebben gekregen en zijn nu veel zekerder over een heleboel dingen. Al heeft het ons ook veel stof tot nadenken gegeven. We zijn in ieder geval ontzettend geïnspireerd. Dus meters maken en zo snel mogelijk europa uit en waarschijnlijk naar China via de zuidroute. Dit betekend wel dat we in plaats van naar Italie terug gaan naar….. St Johann! haha. We moeten iig weer die richting op, we willen zo veel mogelijk langs de langs de inn blijven fietsen dus gaan zo goed als dezelfde route terug. Wat nu vaststaat is Wenen, dus…. bye bye Brenner pas en Vienna here we come!

On the road again,

D&K

Willen jullie weten wat warmshowers inhoudt en ook jullie huis gratis open stellen voor een nachtje aan wereldfietsers zoals wij kijk dan op www.warmshowers.org en meld je aan.

Willen jullie weten wie Kathi en Sandro zijn en lezen over hun reis? Kijk dan op hun site www.horizontreisen.at/rueckenwind

kuno

wauwww
zo gaat dat dus met een vliegende start, niets zwart op wit of echt besloten / doordacht. Maar het is duidelijk dat het goed komt! jullie pakken aan en gaan op pad..
toch fijn zo'n update, was al adviezen aan het verzamelen voor de route langs de inn, hebben we tenslotte net achter de rug...
heel veel succes en vol vertrouwen groet ik jullie!
dikke knuffel!

Mies & Co

Wat goed dat jullie aanpakken en inpakken en overpakken en doorgaan, leuk ook die organisatie warmshowers, zo ontdek je elke keer weer iets nieuws en doe je heel veel ervaringen op zowel goede en slechte!
X ga door!