ON THE ROAD AGAIN

Dag 7: Update van Danny :-)

Ja... waar moet ik beginnen als ik tussendoor inval. Zoveel berichten. Kim is duidelijk consequenter dan ik om jullie op de hoogte te houden. Thnx kim, X.

ik ben nu in Wörth am Main. voor het eerst zie ik wijnranken op de heuvels. Rode wijn naast het witbier ;-) Heuveltjes moet ik zeggen na de heuvels in Hoch Sauerland. Jezus wat is dat zwaar. zo'n heuvel op me de fiets oké, maar met alle spullen achterop is soms F*CKinG$@&^%# zwaar. Op
het moment dat ik het ff gehad heb tijdens het klimmen wordt ik iedere keer weer verrast door een ongelofelijk mooie omgeving. Iedere 100 meter weer een nieuw uitzicht. Bizar. Ik zit nu in de U-boot de-'kantine' van de camping. Leuke kleine camping aan de rivier. Eindelijk een internetverbinding. ik moet zeggen dat de Duitsers hun internetverbindingen goed op orde hebben. ze laten niets onbeveiligd ;-) Het weer is bewolkt, droog maar wel lekker aangenaam qua temperatuur. Vandaag heb ik 'Ruhetag'.

Wat me is opgevallen?
Duitsland is qua natuur een zeer mooi land, maar kan ook ineens vervangenworden door industrie. Er is op de route die ik rij veel staalindustrie. doet somber aan als je door de arbeiderswijken heenrijd. Er zijn in de arbeiderswijken veel buitenlanders, Polen, Russen en Turken. Ik kan genoeg Pizza en Kebab eten als ik wil. Opvallend is dat er veel Dönner zaakjes, Apotheken en schoenenwinkels zitten in ieder dorp. De mensen zijn behulpzaam. Het vlees is goedkoop en lekker. De benzine prijzen kunnen flink verschillen per dag waardoor de drukte bepaald wordt. Albert Heijn maar en kleine kruidenier is vergeleken de supermarkten hier. Bio producten gewoon normaal opgenomen zijn in de schappen zonder EXTRA GROTE RECLAMEBORDEN en HOOGE PRIJZEN. Zelfs bio tandpasta ligt hier gewoon in de schappen. Jam met hoog fuitpercentage tot 75%, erg lekker. Veel fruit- en notenbomen langs de weg. De lorrenboel is hier nog steeds actief, overal hetzelfde melodietje. Lijkt op de ijswagen alleen niet voor ijs maar voor ijzer. Hier worden codes bij de deuren geschreven, het is me nog niet helemaal duidelijk waar deze voor staan. Ik denk voor de post. Geen van de uitleg die ik gekregen heb is me duidelijk (voor hun zelf ook niet, haha). Ik blijf checken ;-)

André
Dat was klote zeg. In het begin van deze route was het zwaar. Zeker omdat we niet precies wisten wat ons te wachten stond. Alle voorbereidingen geven toch niet dat beeld wat het daadwerkelijk is. Zwaar was het. Klimmen, klimmen of er geen einde aan kwam. Kort voor de val van André hebben we nog lang de tijd genomen om te rusten. Ik reed voor. Toen ik beneden kwam na een lange afdaling (wat wel weer een voordeel is van een klim) duurde het me te lang totdat André kwam. Ik pakte mijn telefoon al en kort daarna belde hij mij op om te zeggen dat hij gevallen was. Sterk heeft hij zijn spullen gepakt en is weer als een tour de France renner doorgefietst tot een dorpje verderop. Heeft serieus nog overwogen om doorte gaan, maar dat ging echt niet. André, bedankt voor alle voorbereidingen en spanning of de onderdelen wel op tijd zouden zijn. De fietskennis die we hebben opgedaan, door je fiets binnenstebuiten te keren. Maar vooral de navigatie die je zeer zorgvuldig
verzorgd hebt. Het werkt goed. Door mijn eigenwijze instellen toch nog een keer verkeerd gereden, maar toen volgde ik het verkeerde spoor,... die van de spoorwegen. nou ja.... goed. Ik hoop dat je snel herstel van je breuk en je beschadigingen en zou je adviseren om alsnog deze route op te pakken wanneer dat het toelaat. Het is erg mooi!

Morgen ga ik weer de heuvels in, dan ga ik de strijd weer aan met de zwaartekracht, pfffff. Ben benieuwd. volgens de mensen om me heen, -iedereen maakt wel een praatje- wordt het mooi weer de komende week. Lekker vooruitzicht. Het zuiden zal nog mooier zijn, we zullen zien.

bis später

Danny

Reacties

Reacties

Amros

Lekker bezig Dan the Man!
Ben blij dat je het naar je zin hebt en blijf met heel veel plezier jou en kim d'r updates lezen over je mooie reis!

Have fun!

Amros

Marja

Fijn dat je op je rustdag een internetverbinding had.....moest zo zijn:-). Je hebt vast ook zitten skypen met Kim, waar ze zeker weten blij mee is. Nog maar een paar weekjes en jullie doen die mooie tochten SAMEN!
Veel sterkte met het geklim. Zal wel zo blijven tot Oostenrijk lijkt me, maar er is altijd weer een afdaling!
(niet te hard gaan dan) Succes en liefs.

cora

Danny,

Eindelijk verhaal van jou, ik lees met veel plezier de up-dates van Kim. Wat vervelend dat Andre gevallen is. Hoop dat het snel weer beter met hem gaat en dat het weer beter wordt. Veel plezier!

Cora

Kim

best wel een beetje jaloers dat jij al onderweg bent..... GENIET en tot over 18 dagen!!!!
X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!